31 291 данъкоплатци и осигурители са обслужени в Териториалната дирекция на Националната агенция за приходите във Велико Търново, съобщиха от ведомството.
7369 са посетили данъчната служба за подаване на данъчни и осигурителни декларации и уведомления за трудови договори, а 7053 са били в дирекцията по въпроси, свързани със здравния статус. 1117 уточнявали задължения по справки, получени чрез електронната услуга „Справки за задължения“. За 4144 клиенти причината е била необходимост от издаване на документ, за 1500 – регистрация и промени в регистрацията. Други 1428 са платили задълженията си с карта през ПОС терминал. 695 са били гражданите дошли, за да получат информация, а 373 – за да им бъдат заверени документи за чужбина. 1900 са посетили НАП В. Търново, за да подадат заявление за подаване на документи по електронен път, а 3074 – за издаване на ПИК /персонален идентификационен код/. 126 от клиентите на приходната агенция през първото полугодие са били в неравностойно положение.
Системата за управление на опашките е една своеобразна форма за противодействие срещу нерегламентираното извършване на услуги. Тя позволява и стриктен контрол върху работата на служителите. Системата автоматично отчита както средното време за изчакване и за обслужване, така и средното време, за което даден инспектор извършва съответната административна услуга, посочват от Агенцията.
Около 10 минути е било средното време за изчакване на клиент през първото полугодие, а между 10 и 11 минути – за неговото обслужване.