Запален моторист с бензин в кръвта и адреналин във вените е лекарят по дентална медицина Анатоли Пеев
0
Запален моторист с бензин в кръвта и адреналин във вените е Анатоли Пеев от болярския град. Мнозина познават младият мъж като лекар по дентална медицина, но след края на работния ден, особено през топлите месеци, той често може да бъде видян по търновските улици яхнал или скутерчето си, или най-новата си гордост – Boss hoss. Огромният, култов мотор е 350 конски сили с V-образен двигател от автомобил и събира очите на познавачите, пък и на останалите любители на машините.
Анатоли прави категоричната разлика между рокер и моторист. Според него рокер означава, че караш мотори, но това е различно от любовта към мотора. Защото тези които форсират, въртят гуми и дрифтят, всъщност издевателстват над превозното средство. Докато моторист това е състояние на духа, култура, страст, хоби и въобще начин на живот. Грижиш се за мотора, ъпгрейдваш го, слагаш му нови аксесоари, обяснява младият мъж. И уточнява, че той самият е категорично против дрифтовете. Имал е инциденти, но отдавна е надживял показните изпълнения. Стриктно спазва рокерската екипировка, която е такава не заради показността, а заради защитата. Кожата си остава най-сигурното облекло, което предпазва от вятър и от удар. Задължителните аксесоари са каска, кожено яке, кожени ботуши до коленете, ръкавици и протектори.
Първият си мотор Анатоли получил в 10 клас – класика в жанра – „Балканче“ 50 кубика. Когато станал студент в Пловдив се сдобил с 350-кубиково ЧЗ, а когато завършил – вече карал БМВ 750 кубика. Първият си истински мотор пък – „Хонда Шадоу“ 1100 кубика си купил през 2001 г.
Анатоли твърди, че за специфичен град като Велико Търново най-доброто нещо е предвижването с малко моторче, което струва около 500 лв. и тежи едва 50 кг. и може да се паркира без особени проблеми. Само че в старата столица още няма паркинги за скутери, нито обособени ленти за движение…
А иначе най-добре атрактивният моторист се чувства на моторджийските събори, където усещането за общност е удивително. Там няма различия в класите, доходите, социалното положение, дори няма значение дали моторът ти струва 1 000 или 20 000 лв. Истинските моторджии са толерантни, отзивчиви на пътя, готови винаги да помогнат, казва още Анатоли Пеев.