Пиарите в България са повече от журналистите

 

5:1 е съотношението между пиари и журналисти в САЩ, сочи изследване, проведено там. В България няма подобен анализ, но  и тук броят на пиарите е повече от журналистите. Това се дължи до голяма степен на факта, че през последните години всяко учреждение и фирма назначава пиар.  Пиарите могат да заобикалят медиите, тъй като чрез социалните мрежи те могат да стигат до много хора и без журналистите. Това заяви доц. Иво Инджов от Катедра „Журналистика и връзки с обществеността” във Великотърновския университет.  Той и колегите му от катедрата представиха днес третото издание на университетското списание „Медии и комуникации на XXI век“ , чийто последен брой е посветен именно на темата за журналистиката и пиара.

Според  доц. Инджов журналистите все по-често разчитат на прессъобщения, защото не могат да присъстват на всички събития.  По думите обаче е грешна практиката тези съобщения да бъдат публикувани на принципа копи пейст. Авторската журналистика е като отделни острови, добави още доц. Инджов.

Списанието „Медии и комуникации на XXI век“ излиза от 2017 г. – по един брой на година. Научните статии в него са достъпни и в интернет, текстовете на авторите се публикуват след научно, двойно и анонимно рецензиране, посочи проф. Илиана Павлова, ръководител на катедрата.

Предходните два броя на изданието са  отразили връзката на медиите и изборите, както и фалшивите новини, които мълниеносно се разпространяват в социалните мрежи.

По думите на проф. Павлова  в съвремието всеки може да превърне в медия социалните мрежи. Според нея обаче това не може да бъде разглеждано като проблем, а като обстоятелство, което създават нови възможности при двете професии.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

error: Content is protected !!