Призовават великотърновци да бъдат активни в обсъждането на генералния план за движение

М. Милчева

Гражданите на Велико Търново ще могат да дадат своите предложения, да изкажат мнения и препоръки по новия генерален план на движението в старата столица. Това ще се случи по време на обществено обсъждане на проекта, което ще се проведе на 16 декември от 17.00 часа в Голамата зала на Община Велико Търново. Призоваваме великотърновци да бъдат активни, защото тяхното мнение е най-важно и определящо за това как ще изглежда градът в следващите 10-15 години, каза инж. Христо Грозданов, главен проектант от Института по транспортно строителство и инфраструктура към Университета по архитектура, строителство и геодезия, който ръководи екипа по изработка на плана.  Той и заместник-кметът на Велико Търново проф. Георги Камарашев  представиха пред журналисти параметри от предварителния проект, който вече е готов. В процеса на подготовка са направени проучвания на пътната инфраструктура в града,  над 1600 човека са дали свои предложения в анкета, проведени са срещи с медии и представители на таксиметрови превози, фирми за градски транспорт, автомобилни инструктори, със Сдружение на велосипедистите и др.

Проф. Камарашев посочи, че новите участъци от АМ „Хемус“, скоростният път Русе – Велико Търново  и  Северният пътен възел, ще доведат до промени в градския трафик. „В цялата тази динамика сме поели тежкия кръст да направим генерален план за организация на движението в града. За мен най-големият резултат от разработването на този план е обществеността да се запознае с проблемите в трафика, те трябва да бъдат систематизирани и да се предложат идеи и варианти, които гражданите да одобрят и да дадат насока какво да се случва “, каза още проф.Камарашев.

Той  подчерта, че кметът инж. Даниел Панов е започнал реализицаия на  идеята си за пътен възел в района на с. Момин сбор.  На изхода на града на запад се развива новата Западна индустриална зона. Там много земи, непосредствено до пътя, се очаква да бъдат въведени в регулация, за да се създадат комуникациите. От разклона за с. Леденик пътят е с две платна в двете посоки, след което се сливат в едно. Там имаме идея, използвайки тези общински земи, да бъде разработен проект и паралелно с изграждането на пътя Русе-Велико Търново този участък да стане като на Леденишкия разклон, тоест трафикът към скоростния път от града и обратно да се поеме от една доста по-широка пътна артерия. Обсъждаме и вариант в този район да бъде изграден голям буферен паркинг, подобна идея за паркинг има и за района на Северния пътен възел . Те ще дадат възможност на хората да си оставят колите там и с шатъли и градски транспорт да бъдат транспортирани до и от града“, каза заместник-кметът.

Изграждане на велоалеи и оформяне на колкото може повече пешеходни зони са залегнали в проекта за генерален план на движението. Обсъждат се варианти ул. „Васил Левски” да стане изцяло пешеходна, а булевардите „България” и „Никола Габровски” да имат еднопосочни участъци, но всичко е на фаза предварителни идеи, посочи инж. Грозданов.

Последният генерален план за организация на движението във Велико Търново е от 1994 година. „Финансирането на сегашната разработка е 35 000 лева без ДДС и по думите на проф. Камарашев,  сумата е съвсем скромна, тъй като става дума за областен град,  а първоначалната инвестиция е на нивото на Нова Загора.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

error: Content is protected !!