Омбудсманът Диана Ковачева към „Топлофикация ВТ“: Опростете сметките на хората за дните без парно

0

 

Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до ръководството на „Топлофикация – Велико Търново“ с настояване – гражданите, останали без парно в дните през месец декември 2019 г., да не плащат за услуга, която реално не им е била предоставена.

Повод за писмото на доц. Ковачева са жалби  на граждани от Велико Търново до омбудсмана, в които сигнализират за продължилите повече от десет дни аварии в гр.Велико Търново по топлопреносната мрежа на „Топлофикация-ВТ“АД. Гражданите сезират омбудсмана, че не им се предоставя информация кога ще бъде възстановено топлоподаването – на обявените телефони от дружеството никой не отговаря, на сайта също липсва информация кога ще бъде възстановено топлоподаването.

„Като изразявам увереност, че полагате необходимите усилия за преодоляване на проблема, искам да подчертая, че съгласно чл.43, ал. 2 от Общите условия на за продажба на топлинна енергия от “Топлофикация-ВТ” АД на потребители в град Велико Търново, спирането на топлоснабдяването  в случаите на авария продължава до отстраняване на причината, която го е наложила, но не повече от четиридесет и осем часа. Топлофикационното дружество е длъжно да уведоми потребителите по подходящ начин за причината и продължителността на спиране на топлоснабдяването“, пише в препоръката си до местната топлофикация доц. Ковачева.

Омбудсманът е категорична, че възмущението на гражданите е основателно, тъй като няма яснота кога се очаква да бъде отстранена аварията, оставила последните дни цели квартали без парно отопление.

„Като омбудсман съм силно обезпокоена от зачестилите аварии по топлопреносната мрежа на дружеството, които не се отстраняват в предвидените срокове и хората остават без топлина и топла вода“, пише доц. Ковачева.

„На основание Закона за омбудсмана отправям към Вас препоръка за предприемане на необходимите действия за привеждане възможно най-бързо в техническа изправност на топлопреносната мрежа, така че да бъде осигурено непрекъснатост и качество на топлоснабдителната услуга. Надявам се да мобилизирате аварийните екипи, така че гражданите да посрещнат наближаващите празници в нормална и спокойна атмосфера“, посочва омбудсманът.

 

About Post Author

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *