Над 1,22 млн. лв. са платени чрез ПОС терминал за два месеца в НАП – Велико Търново

14779 данъкоплатци и осигурители са обслужени в НАП В. Търново, най-вече през месеците януари и февруари на 2020 година.

От началото на годината 2447 граждани са посетили приходната администрация в областния град по повод подаване на данъчни и осигурителни декларации и уведомления за трудови договори, а 3408 – във връзка със здравния си статус. Увеличавасе броят на гражданите, посетили  НАП В. Търново /1494 души/ за издаване на удостоверения, въпреки възможността за издаването им по служебен път. За 530 лица причина за идването им е била уточняване на задължения по справки, получени чрез електронната услуга „Справки за задължения“. 728 са го направили от необходимост от регистрация и промени в регистрацията, а 437 – да получат техническа помощ по различни въпроси.844 са посетили великотърновската дирекция за заявление за подаване на документи по електронен път.

Заради новото изискване самоосигуряващите се лица да подават годишната си данъчна декларация по електронен път, се е увеличил броят на издадените ПИК /персонален идентификационен код/ и електронен подпис /КЕП/. На 1925 граждани ебил издаден ПИК от началото на годината. Други 300 души са прехвърлили своя Универсален пенсионен фонд /УПФ/ в НОИ. Обслужени са били и 47 лица в неравностойно положение. Тези лица могат да използват специален бутон от машината, с който се обслужватот служител с предимство.

За плащане на задължения с карта през ПОС терминал са посетили приходната администрация909 лица. Гражданите все по-често предпочитат да платят чрез ПОС устройство, заради липсата на такси при извършване на операцията. Повече от 1 220000 лв.данъчно-осигурителни задължения са платени през първите два месеца на годинатав приходната агенция във В. Търново чрез ПОС устройство.

8 минути е средното време за изчакване на клиент в НАП В. Търново през първите три месеца на 2020 г.,а 11 мин. са отделени за обслужването му.

НАП В. Търново съветва клиентите си да отложат посещенията си в данъчната администрация до преустановяването на извънредното положение, като дотогава трябва да използват електронните услуги, достъпни на https://inetdec.nra.bg/с персонален идентификационен код (ПИК) или електронен подпис /КЕП/. Структурите на НАП продължават да работят и да обслужват клиенти при допълнителни мерки за защита и постоянна дезинфекция на помещенията.

Подробна информация за данъчните и осигурителни правила по време на извънредното положение е достъпна в специална рубрика на сайта на НАП – https://nap.bg/page?id=762.

Информационният център на НАП отговаря на въпроси на клиенти на телефон: 0700 18 700 от 8.30 часа до 18.00 часа в делнични дни на цена, според тарифите на съответния оператор.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *