Заявяваме ПИК на данъчните по имейл или с обаждане по телефона

Над 32 500 граждани от област Велико Търново използват кода

Потребителите, които искат да им бъде издаден персонален идентификационен код (ПИК) от НАП Велико Търново, могат да го заявят с обаждане на информационния телефон на приходната агенция: 0700 18 700, на имейл: infocenter@nra.bg, по пощата, както и през системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/), подържана от Държавна агенция „Електронно управление“.

В заявлението за издаване на ПИК е необходимо потребителят да посочи своите данни, задължително електронен адрес за кореспонденция, както и предпочитан от него офис на НАП, в който ще получи издадения ПИК. От съображения за сигурност, кодът се дава само лично на клиента или на упълномощено от него лице в запечатан плик, защото всички действия извършени с ПИК, включително подаване на декларации и документи, се считат за саморъчно подписани.

Към момента близо 32 588 граждани в областта имат активен ПИК, като от обявяването на извънредното положение на 13 март 2020 г. до момента издадените нови персонални идентификационни кодове са над 830. С ПИК на НАП могат да се ползват както е-услугите на агенцията, така и е-услуги, предоставяни от други администрации, сред които НОИ, Националната здравноосигурителна каса, Агенция по заетостта, Агенция по вписванията, Министерство на земеделието, 60 общини, сред които и Столична и други.

Общият брой е-услуги на НАП, достъпни с ПИК  надхвърля 35, припомнят от приходната агенция във В. Търново. Сред тях са подаване на данъчни и осигурителни декларации, справки за задълженията с възможност за плащане, включително и за местни данъци и такси, справки за изплатени доходи, за осигурителен доход, за извършени плащания и погасени с тях задължения, актуално състояния на трудови договори, подаване на заявления и получаване на удостоверения и други.

Почти 7 000декларации за облагане на доходите на физическите лица са подадени по електронен път, седмица преди крайния срок 30 април, сочи справка на НАП В. Търново.

Приходната агенция призовава отново своите клиенти при възможност да отложат посещенията си в офис на ведомството до преустановяването на извънредното положение, като дотогава използват електронните услуги, достъпни на https://inetdec.nra.bg/с ПИК или електронен подпис /КЕП/. Структурите на НАП продължават да работят и да обслужват клиенти при допълнителни мерки за защита и постоянна дезинфекция на помещенията.

Подробна информация за данъчните и осигурителни правила по време на извънредното положение е достъпна в специална рубрика на сайта на НАП: https://nap.bg/page?id=762.

Информационният център на НАП отговаря на въпроси на клиенти на телефон: 0700 18 700 от 8.30 часа до 18.00 часа в делнични дни, на цена според тарифите на съответния оператор.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.