Срещу обществена поръчка от 2,7 млн. лв. „Пътни строежи – Велико Търново“ АД и „Нелсен Чистота“ ЕООД ще се грижат за снегопочистването и зимното поддържане в общината

0

 

114, 6 км. е дължината на уличната мрежа в старата столица, която е предмет на зимна поддръжка, а до края на този месец общинска комисия ще извърши оглед и проверка на експлоатационното състояние на цялата общинска пътна мрежа.

Това става ясно от информация за готовността на кметството за предстоящия зимен сезон, която ще бъде приета на редовна сесия. Снегопочистването и зимното поддържане на територията на общината ще се извършва от „Пътни строежи – Велико Търново“ АД, а уличната мрежа в града – от „Нелсен Чистота“ ЕООД. Цялата обществена поръчка за дейността, която е възложена през месец май тази година, е за над 2,7 млн. лв. Предстои сключване на договорите с дружествата. Според информацията „Пътни строежи“ разполагат с необходимата техника в базите си край Шереметя, Лясковец и Леденик.

Уличната мрежа през зимния сезон е разделена на две основни степени. В първата влизат улиците, по които се извършва транзитно движение за други райони, квартали и изходи на града, по които има много интензивен трафик и преминават по над 4 000 автомобила на ден. Тази степен също се дели на две части – главни транспортни улици – районни артерии III клас и транспортни улици / главни улици IV клас/. Изискванията към дружеството, което ще извършва снегопочистването са: висока технологична дисциплина, непрекъснато следене и адекватна реакция при промени в зимната обстановка. Освен това пътните платна на главните улици трябва да се почистят от снега до 6 часа от спирането на снеговалежа, а на транспортните улици – до 12 ч. от спирането, но без да се допуска леден слой на настилката.

Допустимата дебелина на снежната покривка по време на валеж да не е повече от 3 см, а след снегопочистването по изключение се допуска уплътнен снежен пласт върху пътното платно на отделни места. Максималният срок за отстраняване на хлъзгавостта е 2 часа след спиране на валежа или констатиране на заледяванията.

Улиците от втора степен са тези, които се приемат за обслужващи и по тях минават между 500 и 2 автомобили дневно. Към тях изискванията са:  да няма непочистени участъци до 24 часа от спирането на снеговалежа. За отстраняването на хлъзгавостта се използва пясъчно-солна смес като приоритети са стръмните и опасни места, а допустимата дебелина на снежната покривка по време на снеговалеж не трябва е повече от 7 см. Максималният срок за провеждане на проявите за борба с хлъзгавостта по пътищата е 5 часа от момента на спиране на снеговалежа или от момента на констатиране на заледяването. При тези пътища е задължително опясъчаването. При интензивни и продължителни снеговалежи трябва да се извърши допълнително разпръскване на химически вещества след всеки 2-3 преминавания на снегорините.

При използване на промишлена сол се спазват следните правила:

-при слаб снеговалеж солта се разпръсква 30-40 минути след започване на валежа.

-при силен снеговалеж – 15-20 минути след това.

Не се разрешава използването на химически вещества за стопяване на сняг с дебелина до 3 см. В този случай използването им става след снегопочистването. Когато температурата на въздуха е по-ниска от минус 10 градуса, борбата със зимната хлъзгавост по всички пътища се води само с опесъчаване, гласят още инструкциите на община Велико Търново.

Тротоарите и обществените места – спирки, стълбище и т.н. се поддържат от ОП „Зелени системи“. Ръчната поддръжка се осъществява от 85 работника, а машинната поддръжка – от 4 моторни ръчни тротоарни снегорини, които са ангажирани основно по главните улици и кварталите. При обилен снеговалеж работният ден започва в 5.00 сутринта. Градът е райониран и всеки район обхваща конкретен квартал, илици, стълбища, тротоари, спирки и т.н.

About Post Author

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *