14,3 млн. лв. е похарчило търновското кметство за външни услуги от началото на годината

DCIM100MEDIADJI_0012.JPG

 

118 договора има общината – сред тях за сметосъбиране и извозване, зимна поддръжка, консултантски услуги, охрана, доставка на интернет

14, 3 млн. лв. са разходите на Община Велико Търново за външни услуги към началото на септември тази година, а за цялата 2019 г. кметството е похарчило малко над 13, 5 млн. лв. Това съобщи кметът на болярския град инж. Даниел Панов по време на заседание на местния парламент в отговор на питане от общинската съветничка от „Демократична България“ Елена Чамуркова. Мотивите за въпроса са полярните настроения и чувствителността на обществото по всички финансови и политически аспекти, в това число и разходите за външните услуги, които различни държавни и общински институции, респективно администрации възлагат на съответните изпълнители.

Към момента общината има 118 договора за външни услуги с различни контрагенти, чийто характер е разнороден. Става дума за дейности като снегопочистване, зимно поддържане, сметосъбиране, сметоизвозване, консултантски услуги, изготвяне на проекти, строителен и инвеститорски контрол, поддържане на светофарни уредби, наем на техника, застрахователни услуги, независим финансов одит, доставка на интернет, охрана на мероприятия и т.н.

Изпълнителите на външни услуги се избират съгласно следните критерии: най-ниска цена, ниво на разходите, като се отчита разходната ефективност и др., посочи кметът. Той бе категоричен, че няма общински служители, които да са изпълнители на външни услуги в местната администрация и за които да е налице хипотезата на установен конфликт на интереси от компетентните органи.

Всички външни услуги се възлагат по реда на Закона за обществените поръчки и правилника за прилагането му.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

error: Content is protected !!