Първата жива реклама на вино показаха в изложба по случай празника на Сухиндол

„Сухиндол- Царството на виното“ е поредната изложба, която беше открита в Сухиндол по случай празника Трифон Зарезан. Експозицията беше съставена по идея на кмета инж. Пламен Чернев, а неин автор е писателят Николай Иванов.
Над 30 табла проследяват историята на сухиндолското вино през годините. Особено интересни са тези, които показват как местните производители са рекламирали стоката си по българските пазари.

Оказва се, че именно Сухиндолци първи правят жива реклама на божествената течност, като се преобличат в специално ушити костюми на бутилки. По този начин представят традиционните сортове по иновативен начин, който е революционен за времето си. Това се случва през 1930-та година, когато „живите бутилки“ стават истинска атракция по улиците на Сухиндол.


В отделно пано е представена друга реклама от началото на ХХ век, а именно на кооперация „Гъмза“. В нея е посочено, че се предлага шампанско, като по онова време Сухиндол е единственото място в България, където се продава пенливото вино. Прави впечатление и рекламата на спиртоварница „Лоза“, както и на изба, която за пръв път съобщава в рекламния си афиш, че предлага вино на „конкурентни цени“.
В изложбата са показани и традициите на празника Трифон Зарезан, огромната бъчва, която и до днес се ползва за празничното шествие, включително и традиционното мъжко хоро.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

error: Content is protected !!