ГЕРБ: Равен достъп до образование, независимо от разположението и профила на училището или детската градина

Равният достъп до качествено образование, независимо от разположението и профила на училището или детската градина, продължава да бъде акцент и през следващия мандат. Това заявиха кандидатите от листата на ГЕРБ-СДС за Великотърновски район проф. д-р Любомира Попова, Станислав Стоянов, Георги Недев и Росица Димитрова по време на срещи в няколко населени места от общината.

Село Церова кория е пряко доказателство за успеваемостта на образователните политики през последния мандат и защо е важно те да продължат и през следващите четири години. Жителите на населеното място трогнаха Любомира Попова с искрената си благодарност за това, че като областен управител е съдействала училището в селото да получи статут на защитено и то да продължи да приема все повече първокласници.От следващата година в школото ще има и отделно медицинско лице, посочи Росица Димитрова.

През последните четири години е надграден финансовият модел, като е увеличено финансирането за малочислените училища и детски градини, заедно с тези в по-малки и отдалечени населени места. Повишено е финансирането за защитени училища и детски градини, училища и детски градини с концентрация на деца от уязвими групи и професионалните паралелки и СТЕМ-профилите. Тези промени осигуриха по-добро разпределение на средствата и финансиране на институциите в системата, посочиха кандидатите от ГЕРБ-СДС.

Ще продължи обновяването на училищните автобуси на средищните училища, а нови превозни средства ще бъдат осигурени за средищните детски градини и професионалните гимназии, предвижда програмата „България следващо поколение“. В нея е заложено също увеличаване на размера и тежестта в разпределението на разходните стандарти за институции и за паралелка/група, на разходния стандарт (добавката) за гимназиален етап на обучение. Целта е обезпечаване на по-многочасовия учебен план и създаване на възможности за привличане и задържане на повече и по-добри преподаватели по профили и професии, въвеждане на допълнителен компонент, базиран на резултатите (приноса за развитието на учениците, показатели за обхват и др.).

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

error: Content is protected !!